RSS Feed
TOP

Falsafah Google

Sepuluh hal yang kita ketahui benar


"Mesin carian yang sempurna," kata co-founder Larry Page, "akan mengerti apa yang anda maksud dan memberikan kembali apa yang anda inginkan." Ketika Google bermula, anda akan terkejut untuk memasukkan permintaan pencarian dan akan mencari jawapan yang benar. Google menjadi sukses justru karena kami lebih baik dan lebih cepat mencari jawapan yang benar dari mesin carian lain pada masa itu.

Namun teknologi telah datang jauh sejak itu, dan wajah web telah berubah. Menyedari carian yang adalah masalah yang tidak akan pernah diselesaikan, kami terus mendorong batas teknologi yang ada untuk memberikan yang cepat, tepat dan perkhidmatan yang mudah bahawa siapa pun yang mencari maklumat boleh mengakses, apakah mereka sedang berada di meja di Boston atau telefon di Bangkok. Kami juga mengambil pelajaran yang telah kami pelajari dari carian untuk mengatasi cabaran bahkan lebih.

Ketika kita terus melihat ke masa depan, prinsip-prinsip teras membimbing tindakan-tindakan kita.

1. Fokus pada pengguna dan yang lainnya akan mengikuti.

Sejak awal, kami fokus pada penyediaan pengalaman pengguna yang terbaik. Apakah kita sedang merancang sebuah browser Internet baru atau tweak baru untuk paparan homepage, kami menaruh perhatian besar untuk memastikan bahawa mereka akhirnya akan melayani anda, bukan tujuan dalaman kita sendiri atau pusat bawah. antara muka laman kami jelas dan sederhana, dan halaman beban terus. Penempatan pada hasil carian tidak pernah dijual kepada sesiapa pun, dan iklan tidak hanya dengan jelas ditandakan sebagai demikian, ia menawarkan kandungan yang relevan dan tidak mengganggu. Dan ketika kita membina alat-alat baru dan aplikasi, kami percaya bahawa mereka harus bekerja dengan baik anda tidak perlu mempertimbangkan bagaimana mereka mungkin telah dirancang berbeza.

2. Itu yang terbaik untuk melakukan satu perkara benar-benar baik.

Kami melakukan carian. Dengan salah satu kumpulan yang terbesar di dunia penyelidikan difokuskan secara eksklusif pada penyelesaian masalah carian, kami tahu apa yang kita lakukan dengan baik, dan bagaimana kita boleh melakukannya dengan lebih baik. Melalui iterasi terus pada masalah sukar, kami telah mampu menyelesaikan masalah yang kompleks dan perbaikan terus menerus untuk memberikan perkhidmatan yang sudah membuat mencari maklumat yang pantas dan pengalaman terbaik bagi berjuta-juta orang. Dedikasi kami untuk meningkatkan carian membantu kita melaksanakan apa yang kita telah belajar untuk produk baru, seperti Gmail dan Google Maps. Harapan kami adalah untuk membawa kekuatan carian ke daerah-daerah yang sebelumnya belum diselidiki, dan untuk membantu akses masyarakat dan menggunakan bahkan lebih banyak maklumat yang terus berkembang dalam kehidupan mereka.

3. Cepat lebih baik daripada lambat.

Kita tahu masa anda yang berharga, jadi apabila anda sedang mencari jawapan di web anda ingin segera - dan kami bertujuan untuk menyenangkan. Kita mungkin satu-satunya di dunia yang boleh mengatakan tujuan kami adalah untuk mempunyai orang-orang meninggalkan laman web kami secepat mungkin. Dengan pencukur kelebihan bit dan byte dari laman kami dan meningkatkan kecekapan persekitaran kita melayani, kita sudah rosak nota kita sendiri kelajuan berkali-kali, sehingga waktu respon rata-rata pada hasil carian adalah sepersekian detik. Kami terus kelajuan dalam fikiran dengan setiap produk baru kami keluaran, entah itu sebuah aplikasi mobile atau Google Chrome, pelayar direka untuk cukup cepat untuk web moden. Dan kami terus berusaha membuat semuanya berjalan lebih cepat.

4. Demokrasi di web bekerja.

Carian Google berjaya kerana mengandalkan pada jutaan orang posting link di laman web untuk membantu menentukan halaman mana yang lain menawarkan kandungan yang bernilai. Kami mengadar pentingnya setiap laman web menggunakan lebih dari 200 isyarat dan pelbagai teknik, termasuk paten algoritma kami PageRank ™, yang menganalisa halaman mana yang telah "memilih" untuk menjadi sumber maklumat terbaik melalui laman-laman lain di web. Sebagai web akan lebih besar, pendekatan ini sebenarnya membaik, karena setiap halaman baru merupakan titik maklumat dan suara lain untuk dikira. Dalam nada yang sama, kita aktif dalam pembangunan perisian open source, di mana inovasi berlaku melalui usaha kolektif dari banyak programmer.

5. Anda tidak perlu berada di meja anda untuk memerlukan jawapan.

Dunia ini semakin mobile: orang mahukan akses kepada maklumat di manapun mereka berada, kapan pun mereka memerlukannya. Kami merintis teknologi baru dan menawarkan penyelesaian baru untuk perkhidmatan mobile yang membantu orang di seluruh dunia untuk melakukan sejumlah tugas di telefon mereka, dan dari menyemak email dan acara kalendar untuk menonton video, belum lagi beberapa cara yang berbeza untuk mengakses Google cari di telefon. Selain itu, kami berharap untuk bahan bakar inovasi yang lebih besar bagi pengguna telefon di mana-mana dengan Android, sumber, tidak platform open mobile. Android membawa keterbukaan yang membentuk Internet ke dunia mobile. Tidak hanya pelanggan manfaat tidak Android, yang mempunyai lebih banyak pilihan dan inovatif pengalaman mobile baru, tetapi membuka peluang pendapatan untuk pembekal, pengeluar dan pembangun.

6. Anda boleh mendapatkan wang tanpa melakukan yang jahat.

Google merupakan sebuah perniagaan. Pendapatan yang kami hasilkan berasal dari teknologi carian menawarkan kepada syarikat dan dari penjualan iklan dipaparkan di laman web kami dan di halaman lain di seluruh web. Ratusan ribu pengiklan di seluruh dunia menggunakan AdWords untuk mempromosikan produk mereka; ratusan ribuan penerbit mengambil keuntungan dari program AdSense untuk memberikan iklan yang relevan dengan kandungan halaman mereka. Untuk memastikan bahawa kami akhirnya melayani semua pengguna kami (adakah mereka pengiklan atau tidak), kita memiliki satu set prinsip untuk program periklanan kami dan amalan:

Kami tidak membenarkan iklan yang akan dipaparkan pada halaman hasil carian kecuali mereka yang relevan di mana mereka dipaparkan. Dan kami sangat yakin bahawa iklan dapat memberikan maklumat yang berguna jika, dan hanya jika, mereka yang relevan dengan apa yang anda ingin cari - sehingga mungkin bahawa carian tertentu tidak akan menyebabkan setiap iklan sama sekali.
Kami percaya bahawa iklan dapat efektif tanpa harus mencolok. Kami tidak menerima iklan pop-up, yang mengganggu keupayaan anda untuk melihat kandungan yang anda minta. Kami telah mendapati bahawa teks iklan yang relevan dengan orang yang membaca mereka menggambar nisbah klik per tayang yang lebih tinggi daripada iklan yang muncul secara rawak. Setiap pengiklan, apakah kecil atau besar, dapat memanfaatkan media ini sangat disasarkan.
Iklan di Google selalu jelas dikenalpasti sebagai Link Sponsor "," sehingga tidak membahayakan integriti keputusan carian kami. Kami tidak pernah memanipulasi kedudukan untuk menempatkan rakan kami lebih tinggi dalam keputusan carian kami dan tidak ada yang boleh membeli PageRank yang lebih baik. Pengguna kami percaya obyektivitas kami dan tidak ada keuntungan jangka pendek yang boleh membenarkan melanggar kepercayaan itu.
7. Selalu ada maklumat lebih di luar sana.

Begitu kita akan diindeks lebih dari laman HTML di Internet daripada perkhidmatan carian lain, jurutera kami mengalihkan perhatian mereka kepada maklumat yang tidak mudah dicapai. Kadang-kadang itu hanya masalah integrasi database baru ke dalam pencarian, seperti menambah nombor telefon dan alamat carian dan direktori perniagaan. Usaha lain yang perlu sedikit lebih kreativiti, seperti menambah kemampuan untuk mencari arkib berita, paten, jurnal akademik, miliaran gambar dan berjuta-juta buku. Dan penyelidik kita terus mencari cara untuk membawa semua maklumat di dunia bagi orang yang mencari jawapan.

8. Keperluan akan maklumat melintasi semua sempadan.

Syarikat kami ditubuhkan di California, tetapi misi kami adalah untuk memudahkan akses kepada maklumat untuk seluruh dunia, dan di setiap bahasa. Untuk itu, kami mempunyai pejabat di berbagai negara, menjaga dari 150 Internet domain lebih, dan melayani lebih dari separuh hasil kita kepada orang-orang yang tinggal di luar Amerika Syarikat. Kami menawarkan carian Google di antara muka yang lebih dari 110 bahasa, orang menawarkan kemampuan untuk menyekat keputusan untuk kandungan yang ditulis dalam bahasa mereka sendiri, dan bertujuan untuk menyediakan semua aplikasi dan produk-produk kami sebagai banyak bahasa dan format yang boleh dicapai mungkin. Menggunakan perkakas terjemahan kami, orang dapat mencari kandungan tertulis di sisi lain dunia dalam bahasa mereka tidak berbicara. Dengan peralatan dan bantuan relawan penterjemah, kami telah dapat sangat meningkatkan baik jenis dan high perkhidmatan kami boleh menawarkan bahkan dalam sudut yang jauh sebahagian besar dunia.

9. Anda boleh serius tanpa sut.

Google pengasas kami dibina di sekitar idea bahawa bekerja harus mencabar, dan cabaran harus menyenangkan. Kami percaya bahawa besar, hal-hal kreatif lebih cenderung terjadi dengan budaya syarikat yang tepat - dan tidak hanya bererti lampu lava dan bola getah. Ada penekanan pada prestasi dan kebanggaan tim dalam prestasi individu yang menyumbang terhadap kejayaan kami secara keseluruhan. Kami menaruh saham besar di para pekerja kami - energik, orang-orang yang penuh gairah dari berbagai latar belakang dengan pendekatan kreatif untuk bekerja, bermain dan kehidupan. suasana kita mungkin biasa, tetapi sebagai idea-idea baru muncul dalam garis kafe, pada pertemuan pasukan atau di gym, mereka tersenarai, diuji dan dipraktikkan dengan kelajuan yang memusingkan - dan mereka mungkin menjadi landasan untuk sebuah projek baru ditakdirkan untuk digunakan di seluruh dunia.

10. Besar saja tidak cukup baik.

Kita melihat menjadi hebat pada sesuatu sebagai titik awal, bukan sebuah titik akhir. Kami menetapkan diri kita sendiri tujuan kita tahu bahawa kita tidak boleh mencapai lagi, kerana kita tahu bahawa dengan peregangan untuk bertemu dengan mereka kita boleh mendapatkan lebih dari yang diharapkan. Melalui inovasi dan iterasi, kami bertujuan untuk memuat hal-hal yang bekerja dengan baik dan meningkatkan kepada mereka dengan cara yang tak terduga. Misalnya, ketika salah satu kakitangan kami melihat carian yang bekerja dengan baik untuk kata-kata dieja dengan betul, ia bertanya-tanya tentang bagaimana menangani Typos. Itu membuatnya membuat pemeriksa ejaan intuitif dan lebih bermanfaat.

Bahkan jika anda tidak tahu persis apa yang anda cari, mencari jawapan di web adalah masalah kita, bukan milikmu. Kami cuba untuk menjangka keperluan yang belum disampaikan oleh khalayak global kami, dan menemui mereka dengan produk dan perkhidmatan yang menetapkan standard baru. Ketika kami melancarkan Gmail, itu memiliki ruangan simpanan yang lebih besar daripada perkhidmatan e-mel yang sedia. Dalam retrospeksi tawaran yang nampak jelas - tapi itu kerana sekarang kita mempunyai standard baru untuk simpanan email. Mereka adalah jenis perubahan yang kami berusaha untuk membuat, dan kami selalu mencari tempat-tempat baru di mana kita boleh membuat perbezaan. Akhirnya, ketidakpuasan malar kami dengan cara hal-hal yang menjadi kekuatan pendorong di balik semua yang kita lakukan.

0 ulasan:

Catat Ulasan